Czy naprawdę już nie żyję?! - "Już nie żyjesz". | Cody Cassidy, Paul Doherty


"Już nie żyjesz" to książka, która przekonuje już samym tytułem. Ja jak tylko go zobaczyłam to wiedziałam, że to będzie lektura idealna dla mnie. Początkowo byłam przekonana, że będzie to jakiś kryminał bądź thriller. Jakże się miło zaskoczyłam, że jest to kompletnie inna książka niż oczekiwałam. Nie zrozumcie mnie źle, kryminał to nadal mój ulubiony gatunek, ale czytanie tej lektury to była taka miła odskocznia od wszystkich innych książek. 

"Już nie żyjesz" to zbiór ciekawostek naukowych przedstawiających dziwne i dość nietypowe sposoby na utratę swojego życia. Można spotkać się tu z przypadkiem przepłynięcia w beczce przez Niagarę, ukąszeniem przez setki tysięcy pszczół czy byciem ludzką armatą. Autorzy podejmują działania, aby za pomocą przeróżnych smaczków ze świata nauki w sposób prosty i zrozumiały wyjaśnić czytelnikowi co może się z nim stać gdyby znalazł się w tak ekstremalnej sytuacji.

Lektura od Cody Cassidy i Paula Doherty to można napisać, że pozycja idealna na jeden czy dwa wieczory. Czyta się ją niesamowicie szybko z ogromną ciekawością. Mimo tego, że książka jest w pewien sposób naukowa to język jakim jest ona napisana w żaden sposób tego nie prezentuje. Autorzy opisują tak świetne przypadki i wykorzystują w tych historiach tak ciekawe smaczki ze świata nauki, że potem czytelnik z wielką chęcią dzieli się tą wiedzą ze swoimi znajomymi. Poza tym historie przedstawione w lekturze są napisane z pewną dozą humoru, co sprzyja zapamiętywaniu danych przykładów i przekazywaniu ich dalej. Już na pierwszy rzut oka, chociażby po tytułach danych rozdziałów widać, że do poszczególnych historii trzeba podchodzić z pewnym dystansem i nie brać do siebie wszystkiego na serio. Autorzy zawsze na koniec starają się sprostować i w zrozumiały sposób przedstawić, co naprawdę może się z nami stać w danej sytuacji. Nie pozostawiają czytelnika samemu sobie z pełną ilością pytań w głowie. Uważam, że jest to książka idealna dla ludzi ciekawych świata i takich różnych rzadko poruszanych tematów, a wręcz nieco absurdalnych historii. Jednak muszę też zaznaczyć, że jest to książka dla czytelników, którzy nie wymagają od lektury takiej ciągłej fabuły z szybką akcją. Jednak mogę Was zapewnić, że i te nowinki naukowe na pewno przypadną Wam do gustu! :)

Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu:


9 komentarzy:

  1. Cóż, ja zdecydowanie zdecydowanie zaliczam się do ludzi ciekawych świata, więc myślę, że jeśli kiedyś wpadnie mi w ręce ta książka, to być może ją przeczytam :)

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem za tym, aby się z tym zapoznać. Może zaspokoi moją ciekawość.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie i chętnie zapoznam się z tymi wszystkimi ciekawostkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie czytałam książek z tej kategorii, ale do odważnych świat należy! Gdy będę w najbliższym czasie na zakupach- na pewno się za nią rozejrzę :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Złodziejka zapisanych stron

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka brzmi ciekawie - możliwe, że kiedyś po nią sięgnę, choć obawiam się, że po tych wszystkich nowinkach "jak mogę umrzeć", będę tylko bardziej przerażona :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że zaintrygowałaś mnie bardzo! Chciałabym się z tą pozycją zapoznać, bo mogłaby mi się spodobać :)
    Pozdrawiam! włóczykija z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie takie książki :) Jakiś czas temu zaczytywałam się w cyklu książek "Nagrody Darwina", w których zgromadzone są anegdoty dotyczące osób, które odeszły z tego świata serwując sobie najgłupszą śmierć. Od 1994 roku corocznie ze wszystkich zgłoszeń wybierane jest jedno i nagradzane (rozumiem, że pośmiertnie) Nagrodą Darwina. Może to zabrzmi okrutnie, ale czytając te książki naprawdę świetnie się bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę przyznać, że to dość intrygująca pozycja. Być może po nią sięgnę, chociaż moja lista czytelnicza ciągle mi się zmienia;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 oliviaczyta , Blogger